ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

4. februára 2012

Paríž - mesto, kam sa musím vrátiť III.


Druhý deň - La Défense

Po prehliadke zámku a záhrad vo Versailles sme počkali na tom istom mieste, kde nás autobus ráno vyložil. Rýchlo sme do neho nastúpili a znovu sme sa vydali na cestu do Paríža. Na toto popoludnie sme mali v pláne pozrieť najmodernejšiu štvrť Paríža, ktorou je La Défense. Leží severozápadne od centra na ľavom brehu Seiny.  Táto štvrť s budovami, výška ktorých sa blíži  niekedy až k dvesto metrom, patrí nielen k najmodernejším parížskym, ale aj k najvýznamnejším  moderným urbanistickým celkom sveta. 

Štvrť je aj dosť veľká, takže sme ju mohli zväčša vidieť len z autobusu. Krátku zastávku na vystúpenie sme dostali neďaleko miesta, kde sa nachádza hotel Hilton a kúsok od neho aj jeden obchodný dom. Pätnásť minút, ktoré sme dostali k dispozícii na individuálny rozchod, bolo žalostne málo na to, aby si to tam človek lepšie pozrel. Ja som to riešila tak, že som vbehla do obchodného domu, v ktorom som si za tú chvíľu stihla kúpiť jedinú vec, ktorú som si z Paríža priniesla. Ale že to tak bude, to som  v tej chvíli  ešte netušila.

Táto parížska štvrť je hodná toho, aby v nej turista mohol stráviť viac času, než ako bolo dopriate nám.












7 komentárov:

  1. Tuto část Paříže vůbec neznám, a vidím, že to byla velká chyba, nenavštívit ji, je krásná stejně jako ta stará, známá Paříž.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako vidím, už aj tebe sa podaril odoslať komentár z profilu wordpress. Konečne sa to umúdrilo :-)
      Píšem na konci príspevku, že by si táto štvrť Paríža zaslúžila dlhší čas na jej poznávanie, pobudli sme tam len veľmi krátko.

      Odstrániť
  2. Pariz je aj pre mna mestom, ktore by som rada navstivila este aspon raz. Je uchvatny, ocarujuci, vzrusujuci. Zvycajne sa nevraciam na miesta, ktore som uz navstivila. Tuha po poznani noveho ma vzdy vedie na rozne miesta, ale Pariz je velkou vynimkou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Adrianka, máme teda rovnakú filozofiu. Aj ja radšej spoznávam stále nové miesta, preto vôbec nechápem ľudí, ktorí dokážu roky rokúce dovolenkovať na tom istom miestoe, dokonca v tom istom dome. Moje zásadné NIE! takémuto dovolenkovaniu. Síce sa stalo, že som sa ocitla v tom istom meste dvakrát, ale je to naozaj len výnimočne. No a Paríž ma láka znova kvôli tomu, že sme ho nestihli spoznať za ten krátky čas celý a že sme nemali ani dobrú sprievodkyňu. Na ňu nespomínam vôbec v dobrom. Určite nielen ja, veď nedovolila vodičovi autobusu, aby nám zastavil cestou domov na normálnom odpočívadle. Nechala zastaviť autobus pri poli s kukuricou... Ešte dnes sa sama sebe čudujem, prečo som hneď po návrate domov nenapísala na túto osobu sťažnosť. Dúfam, že tak urobili iní. Mne to až tak neprekážalo, že nám dala voľno na nákupy v nedeľu, v deň, kedy nebol otvorený ani jediný obchod (nečakali ma doma žiadne deti, ktoré očakávali minimálne čokoládku), ale to jej správanie, ktorým nás chcela vytrestať za to, že sme si otvorili ústa kvôli tým zatvoreným obchodom, nemalo naozaj obdobu.

      Odstrániť
  3. Very nice shots with nice reflections.....i like this also.

    greetings, Joop

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak jsem si zavzpomínala, když jsme byli také na pár dní v Paříži. Já ji miluju. Už tenkrát jsem si říkala, tady by to chtělo strávit aspoň 14 dní .. nakonec by to bylo taky málo ... i venkov musí být hezký.
    I když dnes je to úplně o něčem jiném než dřív. Dřív byl krásný klid.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, odkedy sa vo svete dejú tie veci, ktoré sa dejú, už nemám tú potrebu vrátiť sa do Paríža, či Londýna. Túžila som ísť aj do Štokholmu, aj inde, ale teraz človek nevie, kde ho stretne ďalší útok nejakého blázna.

      Odstrániť