ČO NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE

5. januára 2018

Od Karlsplatzu po Naschmarkt


Ako som písala v predošlom článku, od sochy Nepomuckého som sa vrátila do metra a odtiaľ som sa odviezla na konečnú trasy metra U2, čo bola hneď nasledujúca stanica. Mohla som tú vzdialenosť necelého kilometra prejsť aj peši, ale chcela som si šetriť sily a využiť kúpený cestovný lístok. Vystúpila som teda na stanici Karlsplatz. Chvíľu som sa motala v podzemí, kde som si zaspomínala na jednu udalosť spred niekoľkých rokov a potom som vyšla von. 



Po vyjdení z metra som kráčala k námestiu Karlsplatz aj vedľa tohto súsošia, ktoré som si v minulosti nikdy nevšimla. Kúsok za ním je veľmi známa stanica metra postavená v secesnom štýle. Na blogu som ju už mala aj v detailnejšom zábere.


Už ma vôbec neprekvapil fakt, že aj z námestia Karlsplatz sa stalo v tom čase jedno veľké stavenisko. Fontána na námestí bola zakrytá drevenými doskami a okolo nej už stáli drevené búdky vianočných trhov. Tam som si uvedomila, že to tak bude na všetkých miestach, kam som mala namierené. Preto som Schönbrunn aj Belveder v tej chvíli z mojich plánov škrtla. Na námestí som sa snažila fotiť tak, aby to stavenisko bolo vidieť čo najmenej, ale jednu dôkazovú fotku som sem predsa vybrala.


 


V parčíku opodiaľ som si našla neobsadenú lavičku a tam som si chvíľu posedela a  konečne zjedla obloženú žemľu, ktorú som si urobila na raňajky. Neďaleko mňa som si na jednej lavičke všimla pani, ktorá sa venovala na toto miesto, ale hlavne ročnú dobu, zvláštnej činnosti. Štrikovala!


Centrom spomínaného parku, ktorý nesie názov Resselov park, je socha tohto vynálezcu česko-rakúskeho pôvodu. Neviem presne, ale s jeho menom sa mi v mysli vynára čosi o nejakej lodnej skrutke? Na kraji tohto parku som objavila Tilgnerovu fontánu (autor Ganymedovej fontány v Bratislave). V okolí je niekoľko budov viedenskej technickej univerzity.



Tilgnerova fontána hovorovo nazývaná aj Žabia fontána

Po krátkom oddychu som sa vybrala smerom k miestu, kde som ešte nikdy vo Viedni nebola. Ani som nikdy predtým nezisťovala, kde je ten ospevovaný Naschmarkt a Flohmarkt. Všimla som si to miesto až pri aprílovej návšteve Viedne z idúceho autobusu. Vtedy som si uvedomila, ako je to od Karlsplatzu veľmi blízko. 

Kým som tam prišla, prechádzala som okolo mnohých viedenských pamiatok. Keby som sem mala dať všetko, čo ma zaujalo a čo som si vyfotila, tak tento článok by nemal konca.  Niektoré objekty som už na blogu z iných pohľadov mala, ale vybrala som hlavne také fotografie, ktoré znázorňujú miesta, na tomto blogu ešte nepublikované. 




Na Friedrichstrasse som prechádzala okolo zaujímavého súsošia. Je to monument s názvom Triumphwagen des Marc Anton. Predstavuje rímskeho cisára Marka Aurélia s levím záprahom. Dielo bolo vytvorené pre výstavu Expo 1900. Súsošie stojí v blízkosti Výstavnej budovy Viedenskej secesie, ktorú je vidieť aj na dvoch predošlých fotografiách.


Detail Výstavnej budovy secesie

Z tohto miesta už bol môj ďalší cieľ viedenského výletu na dosah. Stačilo prejsť len cez jeden prechod pre chodcov a už som bola tam. O tom však až v ďalšom pokračovaní.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára